Dumbell oefeningen thuis

  • Geplaatst op
  • Door fitnessRAW
  • 0
Dumbell oefeningen thuis

Sport jij graag thuis? Dat snappen wij. Drukke schema’s kunnen ervoor zorgen dat je (niet altijd) tijd hebt om naar een gym buiten de deur te gaan. Maar je wil wel je lichaam shapen en verzorgen. Maak het jezelf makkelijk en sport thuis.

De slimste dumbell ooit

Met onze TWIST-Pro dumbell kan je nu gemakkelijk thuis oefeningen doen. Door de slimme constructie (we hebben de slimste dumbell ooit!) hoef je niet een heel dumbell rek aan te schaffen met verschillende gewichten, maar doe je verschillende gewichten met 1 dumbell. Twist, Peel en Feel. Bekijk hier de video over ons product>

4 dumbell oefeningen voor thuis

Je kan veel kanten op met dumbell oefeningen voor thuis. We geven je graag een paar tips op basis van onze favoriete oefeningen.

  1. Dumbell Shoulder Press - Pak de dumbells en ga staan. Begin altijd met een laag gewicht om op te warmen, en schakel later door naar meer gewicht om spieren te bouwen. Zet je voeten iets uit elkaar. Begin door de dumbells iets hoger dat je schouders te plaatsen. Strek je armen tegelijkertijd boven je hoofd in een rechte lijn met de rest van je lichaam. Laat je armen vervolgens zakken, totdat je armen een hoek van 90 graden maken. Ga vervolgens weer omhoog. De dumbells hoeven elkaar net niet te raken.
  2. Dumbell Bench Press - Heb je een bank tot je beschikking? (Bekijk eventueel onze halter bench.) Mooi! Dan kan je deze oefening doen. Ga op een vlak bankje liggen met in beide handen een dumbell. Strek je armen ter hoogte van je borst boven je uit. Laat je armen zo zakken, dat je elleboog naar buiten wijst. Maak een hoek van 90 graden met je armen, en ga weer omhoog.
  3. Dumbell Lunges - Wil je naast je armen, rug en schouders ook je benen nog trainen? Goed bezig! Begin met beide benen naast elkaar en de dumbells in je gestrekte armen langs je lichaam. Zet met een been een stap naar voren en buig je voorste been in een hoek van 90 graden. Strek je benen weer en stap terug. Herhaal de oefening met je andere been.
  4. Dumbell Biceps Curl - Finish met een bicep pomp! Met in elke hand een dumbell laat je eerst je armen strekken en naar beneden hangen. Houd je elleboog op dezelfde plaats, en breng een arm omhoog naar je borst. Breng je arm hierna naar beneden en doe dit met je andere arm.

 

Heb je vragen over de oefeningen of over onze dumbell? Stel je vraag direct op onze Facebook paginaof contact ons per e-mail ([email protected]).

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Recente artikelen
Tags