Dumbell press incline

  • Geplaatst op
  • Door fitnessRAW
  • 0
Dumbell press incline

Wil je thuis je (bovenkant) borstspieren, triceps en schouders trainen? Dan is de dumbbell press incline een goede oefening. Je kan deze oefening zowel thuis als in de gym doen. Het enige wat je nodig hebt is een paar dumbbells en een verstelbaar bankje. Volg de onderstaande stappen en rock je (home)workout:

Stappen voor dumbbell press incline

  1. Zet je bankje in een hoek van 30-40 graden.
  2. Stel je TWIST-pro dumbbells af op een gewenst gewicht. Bekijk hier de instructievideo voor het afstellen van je dumbbells.
  3. Ga eerst op het bankje zitten met de dumbbells leunend op je benen.
  4. Zak rustig met je rug naar het bankje totdat je ligt.
  5. Dan nog even iets over je houding: zorg dat je rug in een natuurlijke positie verkeert, dus iets gehold. Trek je schouderbladen naar elkaar toe en zet je voeten plat op de grond aan weerszijden van het bankje.
  6. Om in de startpositie te komen strek je meteen je armen wanneer je ligt, zodat de dumbbells boven je borst gepositioneerd zijn.
  7. Laat je handen nu zakken. Tijdens het zakken bewegen de dumbbells naar beneden en iets naar buiten. Stop met zakken wanneer de dumbbells links en rechts op borsthoogte zijn.
  8. Vanuit de onderste positie duw je je armen weer naar boven, zodat je in de startpositie terecht komt.

 

Herhaal deze oefening een aantal keer, en breng over de tijd het gewicht of het aantal reps en sets naar boven voor spiergroei.

 

Een aantal tips waar je op kan letten bij de dumbbell press incline:

  • Houd in de gaten dat je ellebogen recht onder je handen blijven tijdens de oefening!
  • Wanneer je je handen laat zakken wil je hier twee keer zo lang over doen, als wanneer je de dumbbells naar boven duwt. Bijvoorbeeld: 4 seconden naar beneden, 2 seconden omhoog.
  • Veel gewicht? Ga vanuit je zittende positie vloeiend naar een liggende positie en breng de gewichten met je benen naar boven.
  • Zorg dat je ellebogen niet op slot gaan. Houd ze altijd een klein beetje gebogen.
  • Bovenaan moeten de dumbbells elkaar (net) niet raken.

 

Heb je nog vragen aan de hand van deze instructies? Neem gerust contact op, bijvoorbeeld via onze Facebook pagina.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Recente artikelen
Tags